Im gonna start on my research with

this photo

The “Green Flash,” a rare phenomena seen most frequently in the area of the Bermuda Triangle. It is the reflection of light off of something that is otherwise invisible in the atmosphere. Whatever this invisible element might be, it is only visible at certain moments when the rays of the setting sun reflect off of it. Another rare view below.

—————————————————————————————–

“The Twelve Devil’s Graveyards Around the World”


NOTE: perasan tak kedudukan setiap triangle tu .. semua kat atas garis lintang yang sama. selari je .. tapi disebabkan bermuda triangle yang paling banyak trafik, sebab tu banyak kes .. tapi kat tempat lain tak banyak trafik sangat.

—————————————————————————————-

 

hmm…ada org forwardkan e-mail kat aku…i think ok jugak kalau kongsi….

Bermula dari Florida, membawa ke Miami, Puerto Rico dan seterusnya ke Pulau Bermuda, bentuk terkuat yang diketahui oleh manusia telah terhasil iaitu tiga segi. Piramid berbentuk tiga segi, maka ia kukuh hingga kini. Kalau kita ambil kayu dan ikatkan menjadi bentuk tiga segi ia sentiasa lebih kuat daripada yang berbentuk empat segi. Begitulah istimewanya tiga segi tetapi dalam masa yang sama ia juga menyimpan misteri.

Bermuda Triangle berbentuk tiga segi dan ia cukup menakutkan. Anda tentu pernah mendengar tentang misterinya Bermuda Triangle. Paling tidak kehilangan skuadran TBM Avengers sebaik sahaja berlepas dari Fort Lauderdale, Florida pasti mendatangkan pelbagai tanda tanya.

Apa yang ada di Bermuda Triangle?

Dikatakan apabila anda berada di sana, kompas tidak lagi menujukkan arah ke utara. Anda dikira ‘hilang’ . Satu lagi tempat dikenali sebagai “Devil’s Sea” oleh ahli pelayaran Jepun dan Filipina terletak di luar dari kawasan pantai laut Jepun, juga dikatakan memiliki keanehan serupa.

Pada ketinggian 25,300 kaki dan masih mendaki untuk mencapai 29,000 kaki, sebuah jet turbo yang dikendalikan oleh Verdi dan Lukaris kelihatan okey. Radar di menara kawalan masih menujukkan di mana mereka berada. Semuanya kelihatan normal. Tiba-tiba ia ghaib begitu sahaja, seolah-olah tidak pernah wujud sebelum itu. Tidak ada tanda-tanda menunjukkan ia jatuh ke laut atau menghadapi apa-apa kesukaran. Ia tiba-tiba ghaib!

Apa yang sebenarnya telah berlaku?

Teringat pada satu hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda, maksudnya, “Apabila salah seorang berada di tempat yang terbuka atau di tengah matahari sedang bersinar, lalu bayangan yang meneduhinya bergerak sehingga sebahagian dari dirinya terletak di tempat panas dan sebahagian lagi di tempat sejuk, maka hendaklah dia berdiri (meninggalkan tempat itu).”

Dikatakan, larangan ini kerana tempat seperti itu adalah tempat yang paling digemari oleh syaitan. Jadi apa kaitannya dengan Bermuda Triangle? Kawasan ini terletak di perairan Atlantik di pertengahan antara benua Amerika Utara dengan Afrika. Secara mudah, lokasi ini adalah kawasan pertembungan dua arus – panas dari Afrika dan sejuk dari Amerika Utara.

Dengan hadis ini maka terjawablah misteri Bermuda Triangle. Perkara-perkara aneh yang berlaku itu tentu antara lain disebabkan pertembungan antara panas dan sejuk dan ‘istana’ syaitan yang mungkin tersembunyi di situ.

Berdasarkan sebuah buku bertajuk “Dajjal akan Muncul dari Kerajaan Jin di Segi tiga Bermuda” oleh Sheikh Muhammad Isa Dawuud dari Mesir yang mendedahkan bahawa kawasan Bermuda Triangle adalah kawasan jin di mana dari situlah akan muncul dajjal. Jika benar dakwaan buku ini, tidak syak lagi apa yang disabdakan oleh Nabi s.a.w. itu nyata mendahului zaman. Sekali gus ia membuktikan Islam memiliki semua jawapan untuk semua persoalan.

 

——————————————————————————————

 

mmm…setahu saya ramai juga yang berpendapat bermuda segitiga ni tempat tinggal dajjal…dan ada juga yang kaitan dajjal ngan UFO…kerana mahkluk ini dikatakan cerdik pandai dalam bidang2 teknologi dan dipercayai teknologi nya lebih canggih dari apa yang ada sekarang.

Tetapi saya yakin bahawa sumber yang patut dirujuk adalah Al-Quran kerana Al-Quran menceritakan apa yang telah terjadi, sedang terjadi dan akan terjadi. Cuma kita  ni yang tidak mengkaji Al-Quran ini. Tetapi orang2 cerdik pandai Barat dipercayai mengkaji Al-Quran dalam penyelidikan mereka.

Ayat2 Al-Quran tidak dijelaskan secara terang2  oleh itu memerlukan analisa daripada kita untuk memahami setiap fenomena yang berlaku daripada penjelasan yang diterangkan di dalam Al-Quran.

Berbalik kepada dajjal yang dipercayai bermata satu ni, gambar mata satu selalu digunakan oleh orang2 Barat, contohnya matawang US dollar, kalau tak silap 1 dollar, ada segitiga dan satu mata. Dalam filem2 fiksyen barat selalu ada lambang segitiga dan satu mata.

Segitiga ini juga mungkin melambangkan pyramid kerana dipercayai dajjal sukakan pyramid dan munculnya dajjal adalah ditempat yang mempunyai pyramid. Itu mengikut analisa yang dibuat dan apa yang telah saya baca.

Apa2 pun hanya Allah yang lebih  Mengetahui.

 

Tamat Bahagian 1